18.9.12

Henna Lush - ciemny brąz - demonstracja




Obiecałam Wam demonstracje henny w kostce jaka ostatnio kupiłam w Lush'u. Moj odcień to marron oscuro ( czyli ciemny brąz). Poniżej przedstawiam Wam cala instrukcje jak się przygotowałam do malowania swoich wlosow oraz efekt końcowy z którego jestem bardzo zadowolona





Zapraszam!!

(polecam powiększanie zdjęć)
Cala niedziela zeszła mi na trzymaniu henny na głowie ( cale 8 godzin). Pięknie się prezentowałam w efektownym czepku hi hi :)

Kiedy wstałam rano poszorowałam do łazienki umyć głowę. To jest warunek konieczny dla przyjęcia henny - czyste, świeże i lekko wilgotne włosy. Następnie mój kierunek - kuchnia.


           Tutaj ważne było przygotowanie naszej henny.

Potrzebujemy wiec garczek z gotująca się woda (na którym na parze będziemy podgrzewać już rozrobiona  hennę), miska w której będziemy rozrabiać hennę oraz koniecznie rękawiczki ochronne.






Kiedy woda nam się gotuje na jakiejś desce kładziemy nasza hennę odkrajajac potrzebna nam ilość (na moje włosy  sięgające prawie do łopatek  wzięłam dwie kostki chociaż mam wrażenie ze i tak za dużo).
Henne  kroimy na drobniutko najlepiej na sam proszek, by szybko rozrobić masę bez grudek.







Taka sproszkowana hennę  kładziemy do miski i następnie zalewamy ja wcześniej przygotowanym kubkiem kawy. Całość mieszamy ze sobą na gładką  masę  podgrzewając  ciągle w garczku  wrzącej wody (na parze). Konsystencja papki powinna być blotnista.







Taka papkę nakładamy na włosy nie zapominając o rękawiczkach i szczególnej ostrożności by nie upaćkać  całej  łazienki :) Dbamy o całkowite pokrycie wlosow, możemy poprosić o pomoc mamę, siostrę, chłopaka, kogo tam macie! :)






Po 8 godzinach (czas ten zależy tylko i wyłącznie od Was jednak im dłużej trzymamy hennę na włosach tym bardziej uwalniane są jej pielęgnacyjne  właściwości) zmywamy pod bieżąca ciepłą  woda dokładnie cala hennę  nie stosując żadnych szamponów, odzywek i masek. Następnie  włosy suszymy bądź pozostawiamy do naturalnego  wyschnięcia, wedle uznania :)





 Efekt końcowy 






Kilka ważnych rzeczy do zapamiętania : 

- henna jest produktem roślinnym i nie uszkadza struktury włosa
- henna ma właściwości pielęgnujące i wzmacniające 
- odcienie można ze sobą  mieszać i skład henny nie ulega zmianie i nie koliduje se sobą
- henna utrzymuje się na włosach w zależności od częstotliwości mycia naszej głowy jednak zazwyczaj ten czas wynosi od 2 tygodni do miesiąca
- na malowane włosy henna nie nakładamy farby chemicznej gdyż kolor się nie przyjmie 
- henna reguluje prace gruczołów  łojowych  znajdujących  się w skórze  głowy 
- hennę  nakładamy na czyste odtłuszczone włosy gdyż to może wpłynąć na przyjmowanie się koloru
- hennę rozrabiamy woda, herbata bądź kawa
- nie możemy dopuścić by nasza henna stwardniała na włosach dlatego tez zawsze musimy głowę przykryć czepkiem, folia i najlepiej ręcznikiem
- przez 24 godziny po farbowaniu henna nie należy myc wlosow  dzięki czemu kolor na naszych włosach lepiej wniknie w jego strukturę i pogłębi się
- zapach henny nie jest przyjemny, dość intensywny roślinny zapach może  podrażnić  niektóre nosy